Kler w oczach Wojciecha!



Kler w oczach Wojciecha!

Byłem. Ale nie to warte jest odnotowania, lecz to, że po raz pierwszy w życiu poszedłem na premierę. Bowiem unikam premier jak diabeł święconej wody, wernisaży i tym podobnych sytuacji również. To nie dla mnie. Tłum podnieconej publiki. Popcornowcy z olbrzymimi kartonami, pełnymi napęczniałej kukurydzy i nieodłączna Coca Cola. Pół litra? Za mało! Litr, a najlepiej dwa litry, żeby się w ciągu dwugodzinnego seansu nie odwodnić! Emocje! Do dzisiaj pamiętam jak nieopatrznie wiele lat temu poszedłem do kina w weekend. W godzinach, w których ludność odwiedzająca centra handlowe jest najaktywniejsza. I do dzisiaj pamiętam to okropne skrobanie dna kartonowego pudła w poszukiwaniu resztek popcornu! Ale nie powinienem narzekać, bowiem dzięki temu z seansu w formacie 2D, miałem co najmniej 3D, albo 4D do kwadratu wliczając w to moje wk…nie ! Skrobanie oczywiście zbiegło się z napięciem panującym na sali, a związanym z napięciem panującym na ekranie. Cicho jak makiem zasiał! I to cholerne skrobanie. Nie pamiętam filmu, nie pamiętam z kim na nim byłem, ale przetaczające się kulki ziaren popcornu i chrobotanie łapy skrobiącej dno kartonowego pudła, siedzącego obok mnie typa, będę pamiętał do końca życia. Może więc warto chodzić do kina w weekendy?

Nie wiem po co ludzie poszli do kina na „Kler”. Nawet się nad tym nie zastanawiam. Podejrzewam, że jedni poszli z ciekawości, inni chcieli ujrzeć jak reżyser Smarzowski na ekranie klechom dowalił, zmieszał ich z błotem, sponiewierał, a jeszcze inni…. Może tak jak ja, chcieli zobaczyć ciekawy film? Bo pan Wojciech Smarzowski dobre filmy kręci. Uwielbiam „Wesele” Klimat tego filmu jest taki, że po kilku minutach miałem wrażenie jakbym był w wiejskiej świetlicy pośród bohaterów filmu. Szkoda tylko, że nikt wódki nie polewał! Wspaniały obraz. Czułem się jakbym był wśród swoich. Kiedy rozmawiałem ze znajomym o „Weselu”. Stwierdził on, że film jest obrzydliwy. Na co odpowiedziałem ze zdziwieniem, że przecież tacy jesteśmy. Możemy się tego wstydzić lub nie, ale tacy jesteśmy.

Natomiast Kler nieco mnie rozczarował. Nie dlatego, że reżyser nie stanął na wysokości zadania. Bowiem stworzył klimat obrazu jaki potrafią zrobić tylko wysokiej klasy artyści. Gra aktorska? Ba! Jacek Braciak grający rolę księdza Leszka Lisowskiego był rewelacyjny, Arkadiusz Jakubik – jak zwykle wspaniały. Robert Więckiewicz – nieźle, a Janusz Gajos – poprawnie. Moim zdaniem w tej roli nie mógł się zbytnio wykazać. Natomiast Joanna Kulig – mnie się strasznie podobała. Może rola niewielka, lecz istotna i świetnie zagrana.

Jednym słowem polecam ten film. Tylko nie porównujcie swojej wiedzy opartej na wiadomościach oficjalnych, osobistych kontaktach z duchownymi oraz informacjami szeptanymi o naszym klerze, z obrazem przedstawionym w tym filmie. Ja odniosłem wrażenie, że film był jednostronny i po wyjściu z kina zadałem Żonie jedno pytanie: Czy chciałabyś, żeby Twoją grupę zawodową Wojciech Smarzowski przedstawił w ten sam sposób? I w odpowiedzi usłyszałem zdecydowane: NIE!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moja nieuchronna przeprowadzka nastąpiła.

Kiedyś musiałem zabrać za to! Spakować swój majdan i przenieść się gdzie indziej. Miejsce na serwerze oraz domenę, już dawno miałem wyku...