Słodziutki - ponura biografia cukru.



Nigdy bym nie pomyślał, że biografia cukru, w swoim przekazie będzie ponurą oraz okrutną relacją dotyczącą pewnej dziedziny w historii ludzkości i stanie się dla mnie jedną z najwartościowszych książek, jakie czytałem.


Szkodliwe dla świata oraz rodzaju ludzkiego, działania naszych przodków, można usprawiedliwiać niewiedzą, innymi potrzebami lub warunkami życia, jakie przed wiekami panowały. Ale nigdy nie można usprawiedliwiać mordu, wywołanego chęcią zysku, bez względu na to, czy było to sto, tysiąc lat temu, czy jeszcze dawniej, a z powodu cukru zginęło bardzo wielu ludzi.


W XXI wieku ludzkość znalazła się na tak wysokim poziomie rozwoju, że możemy żyć bez szkody dla środowiska oraz innych ludzi, jednocześnie rozwijając świat, w którym żyjemy. Na podstawie moich obserwacji doszedłem do wniosku, że głupotę, jak wiele innych ułomności mamy w genach. Dlatego nie potrafimy, większości posiadanej przez nas wiedzy, wykorzystywać we właściwym kierunku. A coraz większy natłok niepotrzebnych informacji, jeszcze bardziej oddala nas od tego, co powinno być dla nas ważne.


Być może dlatego, kilka dni temu trafiłem na tą książkę, ponieważ postanowiłem ograniczyć docierający do mnie natłok niepotrzebnych informacji i skupić się na tym, co jest dla mnie wartościowe.


„Słodziutki biografia cukru” autorstwa: Dariusz Kortko i Judyta Watoła (Wydawnictwo AGORA 2018r.), ta książka dla człowieka zdającego sobie sprawę z własnych ułomności i od lat walczącego z nimi, była dla mnie jak kubeł zimnej wody. 
Dla ludzi, którym zależy na nieustannym rozwoju i podnoszeniu jakości własnego życia z pewnością też będzie powodem do przemyśleń, jeśli tylko zechcą ją przeczytać.

OLDBOY65

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moja nieuchronna przeprowadzka nastąpiła.

Kiedyś musiałem zabrać za to! Spakować swój majdan i przenieść się gdzie indziej. Miejsce na serwerze oraz domenę, już dawno miałem wyku...